fredag 2 december 2011

Äntligen hemma i Stockholm!

Fan jag är så sur! Skulle köpa fritidsbiljett så jag kunde ta mig hem med tunnelbanan. Mitt SL kort hade gått ut. Gick då till SL kontoret som var helt tom. Tog biljett och hamnade hos en gammal arabisk man. För att vara säker så frågar jag honom om kortet gäller under loven, som det står på hemsidan. Han bryter på svenska och svarar bara "Fritidskortet gäller vardagar mellan 16.00 på eftermiddagen och hela dagen på lördag och söndag". Fastän jag frågar honom om han är hundra procent säker så säger han samma sak om och om igen. Ah, för han hade ju så mycket att göra så att han inte kunde dubbelkolla? Så när jag kommer hem tar jag upp datorn och kollar upp den där fritidsbiljetten och då står det ju faktiskt att den gäller på alla jävla fittlov. MEN HERREGUD SL, ANSTÄLL MÄNNISKOR SOM KAN OCH SOM FATTAR ISTÄLLET FÖR ATT SITTA DÄR HELT APATISKT OCH UPPREPA BULLSHIT. 

Sen så skänkte jag 10 kr till en hemlös och insåg att jag skulle ha kunnat köpa två liter glass för det istället, men jag kände mig lite bättre.

Såg även två jättekära lesbiska tjejer på tunnelbanan. Gjorde mig på bättre humör. Gulliga de var!

Ska mysa med familjen nu, puss och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar