torsdag 1 december 2011

Julkalender

Hejsan! Såg nyss på första avsnittet av årets julkalender!

Jag älskar verkligen det här med julen. Älskar julfika, julkalender på tv, julgran, julpynt, julljus, julgodis, julfilmer, julsånger, julpjäser, choklad kalender, serier som handlar om jul, julkänsla. Det är ju så jävla underbart! 

Ska lätt följa julkalendern i år, även fast jag kommer se den på datorn, vilket förstör julkänslan. Detta påminner mig om att jag måste julpynta i mitt rum och skaffa en chokladkalender. Mitt rum känns ganska kallt och ensamt utan julgrejer, och min mage känns ganska tom och ledsen utan choklad på morgonen. 

Men sådana grejer leder även till att jag saknar min familj, otroligt mycket. Jag saknar hur vi stressar upp på morgonen eller samlas alla tillsammans på kvällen för att kolla på julkalendern, öppna luckan. Saknar dem otroligt mycket.



Älskar hur juligt Stockholm är. Jag nästan saknar alla tunnelbaneförseningar och ersättningsbussar. Fan att det inte snöar. Inte någon riktig december utan snö ju! 



Snart dags för julshopping? ;)



Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar