tisdag 10 januari 2012

Grattis Janina.

Idag fyller Janina år. Hon fick nån bh som jag köpt på rea. Grattis helt enkelt!

Och nu mer om det dåliga. Igår frågade jag henne 10 gånger om vi ska äta lunch tillsammans. "Ja, absolut!" sa hon och då berättade jag att jag skulle köpa en tårta till oss då som dessert. Hon frågade om jag hade råd med det och jag berättade att jag hade sparat undan pengar till det här. Hon blev riktigt glad. Idag så hade vi idrott innan lunchen, det var inne bandy och jag försökte verkligen. Blev jätte svettig och jätte äcklig men Janina var inte med. Efter idrotten erbjöd hon thai-mat men jag berättade att jag måste duscha först, och hon vet att jag alltid duschar på rogge. "Okej" sa hon och stack och åt med Emanuel. Om hon nu har lovat att äta lunch med mig och vet att jag trots min ekonomi köper en tårta till henne så får hon ju hänga med? Hon dissar mig för sin pojkvän (Emanuel) hela tiden. Jag orkar inte hålla på så, jag har berättat om hur jag mådde när en av mina närmsta vänner dissade(?) mig för sin pojkvän och jag mådde inte bra av det så jag fattar inte, vill hon att jag ska må dåligt? Är det därför hon håller på? Visst, jag borde skita i henne men det är ganska svårt att skita i någon som inte fattar att man inte vill ha kontakt. En person som alltid sätter sig bredvid en på lektionen och försöker prata med en när hennes pojkvän inte är där. Inte nog med det, när jag hade ätit lunch och duschat och allt fick jag ett sms av henne där hon ville att jag skulle ta med tårtan för hon och hennes pojkvän ville ha tårta. Va? Var det inte mig som hon skulle fira med? Och btw så ska hennes pojkvän sova hos henne, hänga med henne hem så kan hon inte tillbringa en lunch med mig? Är det för mycket begärt?

Jag orkar inte.

1 kommentar:

  1. Du träffade henne i Stockholm, utanför skolan. Verkligen "svårt att skita i" vid det tillfället. Btw, du beter dig likadant.

    SvaraRadera