torsdag 9 februari 2012

Plugg typ

Hejsan folket! Pluggade historia. Pluggade och pluggade. Nej, okej, jag pluggade väll inte så mycket men jag pluggade! Sen så hade jag ont. Riktigt ont. Har haft problem med mina leder och förstod inte varför. Jag brukar få ont i lederna om jag äter dåligt, så jag åt, men fick ändå ont i lederna. Så nu, torsdagen haltade jag fram i köket och grät i telefon till min mamma. Allt gick ont och blä. Sen så ringde Fanny mig och bad mig plugga på hennes rum, vilket var mer av ett experiment. Hon skulle se om vi faktiskt kunde plugga tillsammans. Vilket gick förvånansvärt bra! Konversation mellan mig och Fanny kl tre på natten:

Alexandra ligger i Fannys säng och lägger sig med ansiktet mot väggen.
"Vad ska jag göra om du somnar?" frågar Fanny henne efter en stund.
Alexandra får upp de tunga ögonlocken, halvsätter sig upp i sängen och svarar bestämt "jag kommer inte somna."
Efter ett, vad Alexandra uppfattade som mumlande, frågade Fanny:
"Men om du gör det då? Alltså typ inte nu kanske men någon annan dag. Ska jag väcka dig, eller låta dig sova?"
"Ehh.. jag vet inte.. Om du känner dig arg kan du ju slå till mig så jag vaknar men om du känner att jag borde ligga kvar så kan du låta mig göra det" sa Alexandra och la sig ner i sängen igen, med huvudet mot väggen.
Det Alexandra sa uppfattades mer av Fanny som mumlande och hon lät Alexandra bara ligga kvar i sängen.

Som sagt. Med den underbara 70- och 80-tals musiken i bakgrunden somnade jag hos Fanny, tills vi båda vaknade kvart i sju.



To be continued..

1 kommentar: