måndag 28 maj 2012

Någon annan som blev väckt av en gräsklippargubbe imorse?


Efter ännu en sömnlös natt blev jag uppdragen ur sängen av gräsklippargubben som stod utanför fönstret. Jag sover med öppet fönster så jag hörde honom klart och tydligt.
Min första tanke var att öppna fönstret ännu mer och skrika på honom, kanske kasta en sko. Sedan insåg att han hade ljuddämpare, så han skulle ändå aldrig höra mig skrika och jag vill inte få mina skor sönderklippta av hans hämska mördarmaskin.
Min nästa tanke var att mörda honom och möjligtvis utbilda mig till sniper, om det finns en sådan utbildning.
Jag fick tillslut nöja mig med att titta ont på honom uppifrån mitt fönster och hoppas på att han någon gång skulle lägga märke till mig, men han såg aldrig upp.
Jag vet inte hur många gånger jäveln har väckt mig. Han har klippt gräs, blåst löv, skottat snö utanför mitt fönster under hela året. Fan för honom. La mig vid klockan ett och kunde inte sova igen. Pourqui?!

Tumblr_lrggk6hhnp1qf5re5o1_500_large

1 kommentar: