torsdag 7 juni 2012

Damp ångest

Mycket har hänt under dessa dagar som jag inte har skrivit här! Mys-tröjan har strikeat om och om igen och jag känner mig bara töntigt förälskad i livet. Har även blivit utbjuden till Dalarna, vilket verkar underbart! Skräckfilmskväll med äckliga får vandrandes fram och tillbaka över tv skärmen har skett förra natten och jag är trött efter dagens tidiga väckning. Historieinlämningen kom in till min lärarinna en halvtimme försent men jag hoppas kunna få bra betyg ändå. En tom Dr.Pepper flaska står på min kyl och jag borde rensa mina matförråd innan mor kommer till Stränkan imorgon.
Sitter och angstar över att den här dagen är the end, finito, final edition och att jag lämnar mitt hem imorgon. Ja, mitt hem har blivit Strängnäs, jag spenderar för mycket tid här för att det inte skulle kunnat bli mitt hem. Jag vet inte riktigt vad som kommer hända då jag åker tillbaka till Stockholm. Känns som att universum kommer skapa tusen svarta hål och världen kommer sprängas bort, sedan kommer jag ensam flyga runt i vakuum.
Jag vill inte åka ifrån mitt elevboende, mitt rum, mitt gemensamma kök, mitt mjölksnattande och mina trevliga kamrater. Kommer sakna dansandet i köket och radion som ständigt är på. Jag kommer sakna de bisarra reglerna påhittade av oss. "Kung fu kung" och "står det på bordet är det allmänt" är bara två regler av många. Stolsrace i korridorerna och byggandes av troll och allt annat crazy vi gjort.

Nu får ni en bild på mig, jag är lycklig men miserabel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar