fredag 8 juni 2012

Sammanfattning av veckan!

Har haft en grym vecka men ni får avgöra själva vad jag har gjort för tyvärr så har jag annat att skriva om också!
Vi börjar med måndag..

Fikadag och avslutning på Artes!

Jag hade fixar med musiken i evigheter och Eva verkade ändå inte nöjd! Så satt vi och tittade på en tavla vi hade gjort tillsammans ett tag.

Jag hade stress-bakat kärleksmums dagen innan och Arvid, som satt bredvid mig hade gjort kladdkaka med After Eight. Najs! Blev så sjukt mätt!

Himlen sa att det kommer förmodligen regna!

Hade avslutning med latin-klassen! Söta Gunnar i mitten!

Lyssnade på Rymdreglage på fysik-lektionen! Awesome! Visste inte att Johan lyssnade på 8-bits musik. 

Skolmat! med mycket sås.

Fanny, jag och Mathilda hade blandade tankar om måndagar. Fanny var sur, jag var konstig och Mathilda var glad. Tror jag.

Theo och Per!
(Engelskalärare och mentor)

Alla första klassare inredde rummen som treorna kommer fira studenten i! Här är Artes-rum, vilket var det finaste. Så ser man Janina lite smått där också!

I vårt KF-Science-rum var det ganska dött.

Ursäkta pojkens swaaaaag.

Det blev rökpaus med Fanny..

...och Robin!

Sen blev det dags för filosofi-förenings möte!

Där serverades rabarberpaj!

Köket var rent!

Jag och Ira spionerade och lekte med Roggebarnen i typ två timmar. Det var så jävla kul! 

Fanny övade på att måla i akvarell, jag tyckte det blev fint. Sen ser ni hennes pojkvän Robert också!

Jag mys-pluggade. Men det var lite mer som stress-pluggade. 

Sen åt jag gurkmacka mitt i natten. På bordet, ja.


Och plötsligt blev det tisdag. Treorna tog studenten! Kommer kännas tomt utan dem..

Man blev så taggad på att själv ta studenten och springa ut i vit klänning eller kostym! Åhh!

Vi sa förväl till Theo vid tågstationen och inhandlade saker till Roggekvällen vi skulle ha!

På grund av regn och sånt så satt vi inne och hade taco-kväll istället för att grilla. Alla var samlade, till och med Marinie som knappt varit på elevhemmet! 

Fanny rökte cigarr, vilket är helt okej!

Taco taco!

Jag skrev klart historian och hjälpte Sofia flytta, fy fan vad sorgligt det var.

Så kom onsdagen, nationaldan! Jag städade mitt rum ifall någon skulle komma in där under filmkvällen.

Jag, notera myslinnet.
Kom försent till Ica, den bestämda tiden var 13.37 men jag kom hel. André fick vänta ett tag och envisades sen med att vi skulle titta på skräckfilm i gaskammaren. Nein!

Klättrade ut genom det där fönstret några gånger. Först med André, vi skulle testa att bränna en morot men de innehöll för mycket vätska. Sen klättrade jag bara in och ut när jag var rädd och skulle på toa och ta frisk luft och så.

Fanny såg små-läskig ut!

Någon som jag inte tänker nämna vid namn men går i science och brukar kallas André tog både mitt täcke och sjömansmössan!

Jag, André och Filip kastade sten klockan fyra på torsdag morgon. Filip hade fått i sig lustgas, jag tyckte inte det lät intressant nog att provas på så jag testade inte. Sen kastade vi sten på maskrosor. 

André klockan fyra på morgonen. Sötnosen erbjöd sig att stanna och städa köket med mig men jag sa åt honom att han kommer att få städa själv för jag är ganska sömnig faktiskt! Jag skulle upp klockan sju.

Efter en mysig och sömnig mentorsdag då vi hade knytis på ett berg och alla tog med sig massa lunch och glass så såg vi på teater. De var rysligt duktiga faktiskt! Sen var det sjöfest!

Emanuel utnämnde mig som vice-ordförande i Migratoria!

I Drottes lägenhet, solrosgardiner!

Skolan gav oss ascoola solglasögon! ;)

Sen grillade vi med Migratoria!

Grillning! "Det finns inget som heter trångt, bara mysigt!"

Vi hade kakor som vi hade mashmallow och choklad i! Nomnom!

Sandra och jag! 

Solnedgång när vi var på väg hem!

Det blev till slut fredag! Skolavslutning! 

Skolavslutningsfika! Kladdkaka som botten och jordgubbsmousse ovanpå! Så sjukt gott, fantastiskt gott men dyrt café!

Städning av rummet igen, nu med hjälp av mor!

Hej då rogge!

Lämnar nycklar på bordet.

På det väldigt tomma bordet.

Tomt.

Tomt och städat.

Tomt i garderoben.

Ledsen jag.

Supertomt!

Farväl!

Så åkte jag från Rogge och allt sög. Åkte från hela Strängnäs och det sög det med. Kommer sakna alla olika vänner som är samlade på en och samma plats. Kommer sakna friheten och kärleken.

1 kommentar:

  1. Låter mys! :)

    Förutom det sorgliga om att lämna skolan.

    SvaraRadera