onsdag 14 november 2012

Dagens alltså

Så, började med att jag skulle upp och duscha, äta klockan sju. Vaknar men vaknar vaknar tio över åtta. Tar på mig det första jag ser, vilket råkar vara jeans, ett smutsigt linne och en grå tjocktröja. Kissar, tar en pizza-slice-kant i handen och sticker till skolan, plockar med en banan också. Kommer tio minuter försent, mitt i en genomgång om att vår lärare tycker det är dåligt att vi kommer försent så ofta. The typical Alex. 
Är helt pms:ig och sitter och snyftar till en dokumentär om växternas uppkomst på jorden. Seriöst, sjukt sorglig film. 
Sover på svenskan, gör bort mig på matten, är bortdomnad under kemi-lektionen, och där har ni mitt liv i ett nötskal. Springer runt med Janina och letar efter salen där vi ska göra omprov, känner mig värdelös. Skriver provet, känner mig totalt värdelös. Under provet sitter jag och drömmer om en båt, en båt som för mig till Australien. Det går kasst, men blir bjuden på fika efter provet, går till min hemska filmkväll.
Jag och några personer var taggade på att se "Solo"/"120 days of sodom". Så vi satte oss i en skol-lokal och såg den. Mysigt satt vi och kramades och såg på hur personerna i filmen blev våldtagna och misshandlade, mums. Tja, filmen kunde varit värre, men den hade riktigt äckliga moment, men underhållande!
Går sen till "Schools out" som min skola anordnat. Det är som "After Work" fast för elever. Där satt några i min bekantskapskrets och live musik spelades. Så vi snackade lite om gamla goda tider och sen lite buisness.  Efter det åt jag med Fanny och satt två timmar på en parkbänk och snackade om allt och ingenting.

Och tja, nu sitter jag här och tänker på att jag vill något med mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar