tisdag 19 mars 2013

Bihåleinflammation eller ah hjärnhinneinflammation

Var på akuten igår. Kom hem ganska sent då de hade identifierat att jag hade bihåleinflammation. Läkaren sa även att det håller på, och möjligtvis har spridit sig till hjärnhinneinflammation. Fick penicillin som jag ska ta i tio dagar och fick även en lista på saker jag inte skulle göra. Ex. supa, stressa, överanstränga mig, hålla på med fysiska aktiviteter, bära tunga saker etc.

Stack till Strängnäs idag i alla fall, fastän mor var ganska emot det. Var tvungen att göra en muntlig engelska grej och även vara med under genomgången på matten. Har prov på onsdagen, behöver plugga, med det gjorde jag inte. Lärde mig saker av Carro, min homie, för hon kan tydligen massa om renässansen och romantiken.

Sitter nu och väntar på Willgren, en kompis till mig & Carro. Hans bil slutade köra på vågen hem till Västerås, så nu har han knuffat på den och är påväg tillbaka till oss. Ska nog ta penicillin nu och gå och lägga mig snart.

Kramar!

1 kommentar: