onsdag 20 mars 2013

Biverkningar

Idag har jag varit på läkarbeök, fått mer piller utskrivna till mig. Stack hem, låg och hade ångest, försökte plugga lite svenska och bara låg typ. Kunde inte sova.

Dagens underhållning var när jag och mamma kollade vad för piller psyk-gubben skrev ut åt mig. Han sa att han skrev ut piller som hämmade min bipoläritet, antidepressiva och sömnpiller. Han försökte säga något om dem när jag sa "Alltså, jag vill mest bara veta vad det finns för biverkningar" och den tjocka, arga mannen tittade upp på mig och sa "Biverkningar? Nej, det finns inga biverkningar." BULLSHIT. OH THAT BULLSHIT. Det existerar inga tabletter utan biverkningar.
I alla fall, mamma och jag kollade upp alla piller idag. Jag har fått tre antidepressiva piller utskrivna, inte det han sa alltså. Biverkningar är trötthet, slöhet, diarré, förstoppning, ångest, sömnlöshet, depression, hallucinationer, mardrömmar, en lång rad av dödliga sjukdomar och ingen nerv eller muskel kontroll alls. Skulle kunna få ryckiga muskler som slår folk och smärtor i magen och andra ställen jag inte vill ha det på. Sen så står det "viktökning". Ursäkta, men har killen läst min remiss? Alltså, jag blir så jävla förbannad när sånt här händer. När jag äntligen har tappat mina 15 kg och nästan 15 cm i midja så kommer min tjocka, arga psykolog och skriver ut piller som kommer få mig att må ännu sämre? Vad är det här för KBT? Sen står det även att vissa piller absolut inte får tas i samband med antibiotika. Han visste ju att jag gick på penicillin, jag sa ju det flera gånger!

I alla fall, det produktiva idag var att skriva mejl till Norra och Östra Real. De har lediga platser i natur-klassen och då kanske jag kan börja gymnasiet i Stockholm! Jag kan bo hemma, träffa mina vänner, vara med min familj, börja på teater igen! Jag kan må bra!

Åh, det kanske löser sig till slut!

1 kommentar:

  1. Vad irriterande. :( Han borde inte få ha sitt jobb..

    Ska du flytta hit igen? :o

    SvaraRadera