tisdag 23 april 2013

Alltså igår, helt sjukt

Skum dag alltså. Vaknade klockan fem på morgonen igår, gick upp, packade, drog till Strängnäs. Varje gång jag sätter mig på den där jävla tidiga tunnelbanan så är det en liten del som skriker inom mig, och bara skriker och skriker. Jag vill verkligen inte. Okej, i alla fall. Kom fram till Strängnäs och insåg att jag glömt mina nycklar till skolan och till kollektivet i Stockholm. John-Eric släpper upp mig och för först gången ever har jag inte låst dörren till mitt rum.
Gick i skolan, pretty boring. Allt var som vanligt och jag hade sjukt ont i halsen, huvudet och var jättetäppt i näsan. Har näs-spray nånstans men har ingen aning om var! Typiskt mig!
Kom hem och städade, hade en dejt inplanerad och det var inte så många hemma på kollektivet så jag tänkte: sex. Träffade killen kl åtta, han hämtade mig med bil, var snygg och allt. Vi körde till något ställe så vi kunde se typ hela Strängnäs, tog en cigg, snackade och sen körde han hem mig. Antar att han inte gillade mig helt enkelt. Det lilla faktumet gjorde mig ledsen så jag skrev till två andra killar som också dissade mig. Så jag satt och klagade och mådde dåligt ett tag innan jag gick för att försöka sova. Det gick inte bra. Plötsligt slår någon på dörren och jag hör att det är Carro som har kommit hem! Så jag springer ut, snackar lite med Carro & Willgren och på något sätt så hamnar jag på en roadtrip till Västerås! Det intressanta är att jag under hela natten var säker på att det här var dagen jag skulle dö.
Vi kör till en övergiven kyrkruin mitt i skogen, vi gör upp en brasa vid kyrkan och äter choklad, röker, dricker cola, sjunger. Var tvungen att kissa också, och det var så sjukt mörkt och läskigt så jag var fan övertygad om att jag skulle dö ett tag. Messade Natta innan jag stack ifrån gruppen, hon blev jätterädd! :(
Sen stack vi till Västerås. Vi stack till något askonstigt friluftsmuseum, klättrade över blött stängsel och in till hästarna. Det där museet var lite som skansen fast mycket mycket mycket mindre. Vi gick runt där. Klättrde in till hästarna som vi döpte till Alex och Molntuss. De var mysiga, men jag är lite rädd för hästar, haha. Sen så gick vi runt lite, dansade runt en midsommarstång och Carro & Willgren berättade nån jävla historia om att museet var Västerås och massa skit, hahaha. Sen så stack vi tillbaka till bilen, åkte till en kyrkogård och jag fick en Carro-historia berättad för mig. Vi satte oss i bilen, jag däckade i baksätet.
De hade tydligen pratat ashögt, haft hög musik, skrikit, dampat, raceat med bilen utan att jag vaknat. Helt sjukt! Sen kom vi hem till Strängnäs och gick och la oss.
Sov i tre timmar och sen var det skola! Stack till skolan och var helt förstörd. Ont i hals, huvud, näsan är täppt och jag kan typ inte ens prata, gå eller stå. Mådde så jääääävla dåligt.
Gick i skolan, mådde lite bättre efter lunchen. Fick en kaffe av Sofia, räddade min dag! Mådde mycket bättre efter det, stack och köpte choklad också. Jag tänker vara tjock sådeså. Nej men jag har trots chokladen inte ätit mer än 1153 kalorier idag, så det är väl helt okej! Aja, skitsamma.
Kom hem och har legat i sängen i två timmar och försökt sova, går inte så bra. Jag mår ganska dåligt, borde plugga just nu, eller duscha typ. Jaja, nog med äventyr i alla fall! Ni ska få två bilder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar